loading...
خرید فرش ماشینی اقساطی
رضا کاشانی بازدید : 45 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

دو نکتة مهم گفتنی است؛ نخست آنکه مولانا بسیار تحت تأثیر آیات و احادیث و روایات دینی بوده و در جایجای غزلیات برای تفهیم مطلب از آنها سود برده است؛ به همین سبب بهیقین آیات و روایات دینی یکی از کاربردهای اصلی و دلپذیر او در توصیف و تجسم عشق بوده است. تبحر و اطلاعات نظامی در توصیف اجرام آسمانی و بروج فلکی قابل تأمل و ستودنی است. خرید قسطی فرش ماشینی فرش نگین مشهد هلال برای راحتی شما عزیزان خرید قسطی فرش را در نظر گرفته است. شما خریداران می توانید از شرایط اقساط ۳۶ ماهه بدون پیش پرداخت و ضامن استفاده کنید و تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید خود را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید. برای خرید اقساطی فرش می توانید به صورت حضوری در نمایشگاه فرش نگین مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بیدگل و یا مراجعه به نمایندگان ما در شهرستان ها اقدام به خرید خود کنید. همچنین برای آسایش شما امکان خرید اینترنتی فرش نیز محیا گردیده است. تفاوت خرید اقساطی فرش با خرید نقدی در خرید نقدی فرش شما از تخفیف بیشتری برخوردار هستید و در خرید قسطی فرش حداکثر با توجه به زمان اقساط که ۳۶ ماهه است شامل افزایش ۱۵% می گردد. همچنین از این مزیت برخوردارید که فرش قسطی خود را بدون پیش پرداخت خرید می کنید و ماهانه با پرداخت مبلغ کمی از فاکتور خود از آسایش بیشتری در خرید فرش برخوردار می شوید. برای اطلاع از قیمت فرش نگین مشهد هلال می توانید با ما در تماس باشید.

همچنین در این پژوهش تلاش میشود به این پرسش پاسخ داده شود که در قرآن و غزلیات از چه استعارههایی برای مفهومسازی عشق استفاده میشود و ساز و کارهای شناختی دیگر کدام است و چگونه با یکدیگر ارتباط دارند. هدف این پژوهش بررسی میزان تأثیرپذیری مولانا از قرآن در مفهومسازی عشق است که با بررسی تطبیقی مفهوم انتزاعی عشق در غزلیات شمس و قرآن انجام میشود. ، جامعه شناس ایتالیایی، از معدود افرادی است که تمامی نیروی خود را روی مفهوم سرمایه اجتماعی متمرکز کرده و پژوهش های بنیادینی برای سنجش و کاربردهای این واژه به انجام رسانده است. این واژه عربی شدة «پیک» فارسی است که حرف«پ» به «ف» و «ک» یا«گ» در آن به «ج» تبدیلشدهاست. هر چند شعر این دوره وجهی مقلدگونه دارد، اما «در واقع، میتوان این دوره را عصر مدیحههای مکرر نام گذاشت.» (شفیعیکدکنی، 1374: 19) به عبارت دیگر معنی شعر در اختیار مدیحه و برخی مضامین سبکهای پیشین شعر فارسی است. افزونبر این در سالهای اخیر کوششی مداوم در تحلیل متون دینی با رویکرد معنیشناسی شناختی صورت گرفت که باتوجهبه موضوع این پژوهش که تطبیق مفهوم عشق با مضامین قرآنی است، به بعضی از آنها اشاره میشود.

افزونبر این آیه، در سورۀ طه آیۀ ۱۲۳ دربارة هبوط چنین آمده است: «قَالَ اهْبِطَا مِنْهَا جَمِیعًا بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ فَإِمَّا یَأْتِیَنَّکُمْ مِنِّی هُدًی فَمَنِ اتَّبَعَ هُدَایَ فَلَایَضِلُّ وَ لَایَشْقَی»8 کلید رهایی، هدایت الهی است که سبب از میان رفتن خوف و حزن و رهایی از زندان ضلالت و شقاوت است. عشق؛ مورد توجه بسیاری از شعرا قرار گرفته ولیبرداشتهای رومی و اقبال از این کلمه، کمنظیر و بیسابقه است. عشق در زبانهای مختلف دنیا جزو احساسات است و مفهومسازیهای بسیاری از آن دیده میشود؛ مانند «عشق سفر است» (رک: کوچش، ۲۰۰۰: ۲۶)؛ اما عشق در ادبیات عرفانی ایران از حوزة احساس فراتر رفته و امری معنوی است که برای تجسم آن از مفاهیم ملموس کمک گرفته میشود. این ویژگی از جلوههای ساختاریِ بیانیِ قرآن است که در غزلیات مولوی، ازجمله شاعران ژرفاندیش فارسیزبان درقرآن و مفاهیم و معارف قرآنی، بازتاب یافته است (همان: 133-123). سراسر غزلیات شمس سخن از عشق است و به همین سبب همة نگاشتها برپایة واژة عشق تنظیم یافته و مفهومسازی معشوق و عاشق ذیل مفهومسازی عشق صورت گرفته است تا از پراکندگی نگاشتها جلوگیری شود. نگارندگان در این پژوهش میکوشند با مشخصکردن الگوهای استعاری عشق در غزلیات شمس برپایة نظریة معاصر استعاره، بهویژه دیدگاه کوچش، نشان دهند که مولانا برای مفهومسازی عشق چگونه از قرآن بهره گرفته است تا با این شیوه به اصل مشترک مفهومسازی در این دو اثر پی برده شود.

پژوهش کرد زعفرانلو کامبوزیا و دیگران (1389) به استعارههای جهتی قرآن با رویکرد شناختی اختصاص دارد. باتوجهبه تأثیر بسیار قرآن در ادبیات عرفانی، پژوهش در این زمینه امری ضروری به نظر میرسد تا گشایشی برای پژوهشهای دیگر در این راستا باشد. «نگرش غزّالی به عشق بر بنیاد نظریه استعاره شناختی» (هاشمی، 1392) مقالۀ دیگری است که با استفاده از این نظریه نشان میدهد دیدگاه غزّالی به عشق، عاشقانه نیست؛ بلکه زاهدانه و عابدانه است. بر اساس این نظریه دریافت ما از زندگی همواره در اثر عادت ملال­آور می­شود چرا که جریان خودکارسازی همه چیز را فرسوده می­کند، لذا نویسندگان از طریق صناعات چشمگیر زبانی و هنجارگریزی­های خلاقانه می­توانند زبان را رو به جلو هدایت کرده و از وضعیت پس­افتادگی، ایستایی و رکود بیرون آورند. این درونمایة متفاوت به همراه ژانر متفاوت، امکانات و ابزار مناسبی در اختیار نویسندگان موردنظر ما قرار داده تا روایت خود را غنیتر و عینیتر سازند. در رابطه با واژههایی همچون «دهاتی»، «تأسیساتی»، «تعزیراتی» و «تشکیلاتی» در زبان فارسی دو دیدگاه متفاوت مطرح است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 39
  • بازدید سال : 352
  • بازدید کلی : 2,623